Glömt ditt lösenord?

Senast inloggade

Kenneth -  3 timmar och 15 minuter sen
snerrick -  3 timmar och 44 minuter sen
eriksson -  4 timmar och 15 minuter sen
Däjn -  6 timmar och 40 minuter sen
Danne -  33 timmar och 37 minuter sen
Startsida
  SökSök   
Ereb Altor tillbaka?
Gå till sida Föregående  1, 2

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Spel i allmänhet, rollspel i synnerhet
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Kenneth

Registreringsdatum: 12 februari 2003

InläggPostat: 2015-10-02 14:40    Rubrik: Svara med citat

Jag ær också med førstås! Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Däjn

Registreringsdatum: 20 januari 2003

InläggPostat: 2015-10-02 20:40    Rubrik: Svara med citat

260kr för en T-shirt känns tyvärr lite som en ripoff, 400kr för spelet vore helt klart värt dock om man inte redan hade härligheten Smile

Kul att det kommer i nytryck!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Snerrick

Registreringsdatum: 13 februari 2003

InläggPostat: 2015-10-18 09:57    Rubrik: Svara med citat

Har backat nu oxå. Fattar dock inte var man skriver in adressen där man vill få grejerna(?)
Till överst på sidan
Kenneth

InläggPostat: 2015-10-18 19:21    Rubrik: Svara med citat

För mig dök det bara upp ett sånt fält. :/
Till överst på sidan
Bastardo

Registreringsdatum: 25 juli 2005

InläggPostat: 2015-10-26 09:19    Rubrik: Svara med citat

Jag också! 400kr känns som ett kap! Very Happy
Kenneth

InläggPostat: 2016-12-23 09:56    Rubrik: Svara med citat

Nu har vaæl backersarna fått sitt spel (du hade väl fått, va, Snerrick?) även om jag inte hämtat ut det ännu då det kommit till Svea rike.

Nåt första intryck? Från recensioner jag sett på nätet så verkar det innehålla en del stavfel, försvunna textstycken och liknande (lite av Riotminds adelsmärke) och att systemet inte alls är så likt det gamla utan faktiskt ganska førændrat.
Till överst på sidan
Danne

Registreringsdatum: 22 februari 2003

InläggPostat: 2016-12-23 17:01    Rubrik: Svara med citat

Har bläddrat igenom boken men är ingen expert på 3:e utgåvan av DoD. Men lite kortfattat av skillnader som jag snappade upp...

* STO borta och ersatt med PER.
* KP = FYS + STY inget delat med 2.
* Har man sköld så absorberas mera skada, man får ingen extra handling.
* Två vapen ger lite extra skada istället för en till handling
* Erf fås med kryllen, som vi körde i CoC förr i tiden, det är kanske så i BRP oxå (?).
* Magisystemet är också lite tillfixat, vet dock inte hur det var på 3:e utgåvan.

Jag tycker de höll sig enkelt och kortfattat i texten. Vissa regeländringar tycker jag känns helt ok, medans vissa suger då de bara försvårar att kunna använda sig av tidigare utgivna böcker. Det känns som att de bara gör det för att i framtiden kunna sälja fler böcker med det nya systemet.... och casha in mera guld. Jag ger den 3 Drakar av 5. Coola bilder!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Kenneth

InläggPostat: 2016-12-26 12:31    Rubrik: Svara med citat

Låter lite spännande iaf. Har inga större förväntningar på reglerna, RM tenderar alltid att ha varit dåliga på regler och stavning/språk men bättre på bilder och känsla.

Citat:
Coola bilder!

Inga top-less dvärgar med skägg? Wink
Till överst på sidan
Bastardo

InläggPostat: 2017-01-03 22:54    Rubrik: Svara med citat

Nu har även jag fått mitt exemplar (även om det var osäkert ett tag, i och med att mitt postombud rånades under Julhelgen... eller snarare blivit forcerat med hjälp av van/traktor/hjullastare) och jag har än så länge bara hunnit läsa/bläddra igenom boken som hastigast.

Hur som helst, jag vet inte riktigt om jag är helt nöjd över slutprodukten. Tonläget var ju att gå varligt/varsamt fram med originalet.... men..

- Illustrationerna var ärligt talat inte jättespännande. De kändes också taffligt inklippta. Dessutom i färg vilket inte alls andas den nostalgi jag hade hoppats på.

- Reglerna alldeles för kortfattat beskrivna. Somliga texter skulle ha behövt större utrymme för att man som läsare ska kunna förstå andemeningen.

- Dålig korr. Språket är redan enkelt men pga stavfel och typon börjar man undra om språket är enkelt bara därför att författarna helt enkelt inte kan bättre?

- Ful layout. Särskilt tabeller och rubriker. Förstår inte (återigen) varför man envisats med att köra i färgtryck då svartvitt passar bättre ihop med det åttiotal som skulle restaureras, samt skulle ha get mer krut för pengarna.... Rolling Eyes

+ Eller också är jag bara orättvis. Spelet är ju fortfarande coolt?
MarcusMarvel
Årets Bosse Bus 2016

InläggPostat: 2017-01-09 11:06    Rubrik: Svara med citat

Bastardo skrev:
Nu har även jag fått mitt exemplar (även om det var osäkert ett tag, i och med att mitt postombud rånades under Julhelgen... eller snarare blivit forcerat med hjälp av van/traktor/hjullastare) och jag har än så länge bara hunnit läsa/bläddra igenom boken som hastigast.

Shocked
Bastardo

InläggPostat: 2017-01-09 21:49    Rubrik: Svara med citat

Japp, sån är vardagen för oss som bor i Nangijala - lägereldarnas, inbrottens och rånens meta-Sverige Confused
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Spel i allmänhet, rollspel i synnerhet Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet